Oldalak

2013. május 27., hétfő

The great Gatsby

Most, hogy neki állt korogni a gyomrom és hajat is mostam, úgy döntöttem, hogy megírom a kritikát a legújabb kedvenc filmemről, A nagy Gatsby-ről.



Mivel jobban szeretek jeleneteket kiragadni a filmből és nem csak úgy a plakátot betenni leszedtem a googleról a kedvenc képeimet. :)

A történet röviden annyi, hogy főhősünk leír egy történetet (akárcsak a Moulin Rouge-ban), egy titokzatos emberről, akiről kiderül, hogy annyira mégsem titokzatos, csak múltmániás. Szóval főhősünk beköltözik egy gazdag ember cselédházába (a szomszédja lesz), aztán összebarátkoznak. Többet nem tudok írni a történetről spoiler nélkül, így legyen elég ennyi. Érdemes megnézni.

Ha gonosz lennék azt írnám, hogy ez egy Moulin Rouge koppintás és igazam is lenne. (Azt leszámítva, hogy utólag megnéztem a Moulin Rouge-t és rájöttem, hogy ebben a történetben a karakterek sokkal jobban ki vannak dolgozva.) De mivel ugyanez a rendező készítette, nem lehet koppintásnak nevezni. Elvégre ki koppintana a saját művéről? Mindenesetre aki azt állította a filmről, hogy unalmas az valószínűleg egy felszínes, begyepesedett ember, vagy csak alszik a művészfilmeken. Mert A nagy Gatsby művészfilm lett ízig vérig. De imádtam. Minden egyes pillanatát. Akik a Moulin Rouge-t szerették, azoknak ez a film sem fog csalódást okozni, sőt talán még kevésbé, mert ezúttal a film nem tartalmaz dalbetéteket. Viszont nem tévedtem nagyot, amikor azt képzeltem róla a trailerek alapján, hogy musical. A zene ugyanúgy szerves része a filmnek itt is, mint a Moulin Rouge-ban. A látványvilág gyönyörű és Dicaprio nagyon jól játszik, bár mit vártam tőle. :D

Mivel nem szeretnék eme műről óhimnuszokat zengeni, mert azért van néhány idegesítő kérdés is.

SPOILER!

1. Utálom a szomorú végét. Bár ha jobban belegondolok így tökéletes, mert Gatsby utólag már csak szenvedett volna, így viszont azzal a tudattal halt meg, hogy Daisy hívja. 

2. A csaj nagyon idegesítő volt. Ahányszor szembesültem vele, meg a férjével konkrétan legszívesebben lehánytam volna a vásznat.

3. Abszolút megértem, hogy az író, akinek valamiért nem jut eszembe a neve, miért őrült meg a végén és kezdett el undorodni mindenkitől és mindentől.

SPOILER VÉGE!

De a lényeg a lényeg, hogy nekem nagyon tetszett a film, bármikor újra végignézném. Humort is vittek bele, elegendő dráma is van ahhoz, hogy nekem ne forduljon fel tőle a gyomrom. Valamiért nem szeretem a vígjátékokat. S a látvány... S azok a zenék... *_* Mindenki takarodjon a moziba. :D

S Lana Del Rey... *_*

Nincsenek megjegyzések: